FANDOM

Gear Ta strona to zalążek artykułu. Jeśli posiadasz wystarczająco dużo wiedzy aby rozbudować ten artykuł, kliknij tutaj.
Turniej 1
Turniej Screen 2

Turnieje to oficjalne eventy organizowane na zasadach eliminacji. Statki dzielone są na kategorie / grupy w których walczą. Walki prowadzone są automatycznie, co oznacza że gracze nie mają wpływu na zachowanie statków (nie mogą nimi w żaden sposób sterować).

Wygląda to tak:

  1. Walki to pojedynki 1 vs 1.
  2. Statki są wybierane losowo, po dwa, z tej samej kategorii.
  3. Zostają zespawnowane na losowej odległości pomiędzy 3000 a 4000 od siebie.
  4. Jeśli przez 90 sekund żaden z walczących statków nie zostanie zniszczony, wygrywa ten który otrzymał mniej obrażeń.
  5. W każdym z pojedynków jeden ze statków musi zwyciężyć co najmniej dwa razy. Oznacza to że jeśli po dwóch pierwszych rundach będzie remis - rozgrywana jest decydująca, trzecia runda.
  6. Po każdym pojedynku statki które przegrały odpadają, a więc zostaje połowa.

Głównym ograniczeniem jest to, iż można korzystać jedynie z komponentów dostępnych w kampanii, wykluczając fabryki. Poza tymi dwoma ograniczeniami jest jeszcze kilka mniejszych, które dotyczą grup / kategorii na które dzieli się statki.

Ograniczenia kategorii Edytuj

Statki są dzielone na pięć grup:

  • Sondy
Statki nie posiadają więcej niż 250 Ship Points (P)
  • Przechwytywacze
Statki do 1000 Ship Points (P)
  • Krążowniki
Maksymalnie mogące posiadać 3000 P
  • Pancerniki
Okręty do 6000 P
  • Niszczyciele (Tanki)
Posiadające 2000 P lub mniej.
Jedynym dozwolonym uzbrojeniem dla tych jednostek jest broń plazmowa.
Jednostki te nie mogą posiadać generatorów tarcz

Podczas turnieju PAX dostępne były trzy specjalne kategorie jednostek: Edytuj

  • Macross
Jednostki posiadające 2000 P lub mniej
Jedyną dopuszczalną bronią były rakiety
  • Glass (Szklane)
Jednostki posiadające 1000 P lub mniej
Elementy kadłubu, tarcze i ładownie niedozwolone
  • Sword (Mieczniki)
Jednostki posiadające 1500 P lub mniej.
Dopuszczalną bronią były jedynie miecze protonowe (Proton Swords).

Udział w turnieju Edytuj

Uwaga: O każdym turniej informuje developer gry lub osoba która ma do tego uprawnienia poprzez stronę oficjalną. Turnieje nie są rozgrywane systematycznie, np. co tydzień.

Statki budujemy w grze lub korzystając z programu służącego do ich budowy, który pobrać można tutaj. Przed wyeksportowaniem statku dobrze jest go przetestować w grze, klikając na przycisk Test widoczny na dole okna podczas budowy.

Wyeksportowany plik .lua należy przesłać korzystając z tej strony (link). Plik należy przesłać do odpowiedniej kategorii oraz wpisać swój nick w polu Submitter Name na samym dole strony.

Więcej szczegółów i oficjalny post na temat turniejów można znaleźć tutaj (j. angielski).