FANDOM

Update.png Ta strona wymaga aktualizacji. Treść która się na niej znajduje może być w całości lub tylko w części nieaktualna. Edytuj tą stronę.
Nopic.png Tą stronę przydałoby się wzbogacić o obrazki pasujące do treści artykułu. Jeśli jakieś posiadasz, dodaj je edytując tą stronę.

Surowce są niezbędnym elementem gry i to właśnie ich poszukiwanie jest jednym z pierwszych zadań na którym należy się skupić. Bez nich dalszy rozwój własnego statku oraz nacji byłby niemożliwy. W grze oznaczone są literą R.

Surowce.png

Pozyskiwanie surowców Edytuj

Surowce są produkowane przez rośliny które porastają asteroidy. Wystarczy znaleźć jedną z nich i poczekać chwilę aż rośliny wyprodukują pierwsze surowce w postaci niebieskich, fioletowych i różowych kół o różnych rozmiarach. Rozmiar kółka odpowiada ilości surowca którą otrzymamy po jego zebraniu. Im większe tym więcej. Przeważnie jest to kilkadziesiąt (R), lecz zdarzają się znacznie większe których rozmiar osiąga, a czasami nawet przekracza 300 (R).

Po zniszczeniu jakiegokolwiek statku, budowli nacji, agresywnej rośliny lub platformy obronnej surowce są wyrzucane jako drop i pojawiają się na miejscu zniszczenia. Wielkość dropu zależna jest przeważnie od siły statku itp. oraz od ilości zużytych na jej budowę surowców. Największą ilością którą można zdobyć po zniszczeniu wrogiej jednostki jest 1000 (R).

Dobudowując fabrykę, statek osiągnie status mobilnej fabryki dzięki czemu inne jednostki z okolicy zaczną dostarczać mu zebrane surowce. Gdy zdecydujesz się na jej dobudowę, dobrym pomysłem jest zwerbowanie kilku mniejszych jednostek, które zaczną zbierać i dostarczać surowiec znaleziony po drodze.

Zastosowanie surowców (R) Edytuj

Surowce służą do trzech rzeczy:

Wskazówki Edytuj

Fregata Transportowa.png

Mała jednostka transportowa oraz wersja rozbudowana

  • Na początku rozgrywki oddalanie się od sojuszniczych jednostek i baz w celu poszukiwania lepszych źródeł surowca może zakończyć się porażką. Aby jej uniknąć warto poświęcić kilkadziesiąt kredytów (C) na rekrutacje kilku mniejszych jednostek, które nam pomogą w walce.

Oddalanie się w kierunku środka mapy w początkowych etapach gry jest mimo wszystko niewskazane.

  • Jeśli twój statek zostanie zniszczony, surowce zostaną wyrzucone i pojawią się na miejscu jego zniszczenia. Niestety czasu na ich odzyskanie jest bardzo mało i zazwyczaj gdy uda się dotrzeć na miejsce gdzie się znajdowały jest już za późno.
  • Często na starcie jedną z gotowych jednostek do wyboru jest długi statek posiadający cztery ładownie. W bardzo łatwy sposób można go rozbudować obudowując ładownie blokami kadłubu. Dzięki temu stanie się nieco bardziej wytrzymały i wręcz doskonały jako jednostka zbierająca.

W późniejszym czasie można dobudować więcej ładowni i dodać uzbrojenie lub tarcze.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki