FANDOM

Stacja Kosmiczna.png

Stacja Kosmiczna Edytuj

Dość mocno rozbudowany obiekt, nieposiadający silników obok którego gracz pojawia się podczas rozpoczęcia przygody w Reassembly to właśnie stacja kosmiczna. Na samym początku gry jest ich kilka, więc nie należy się martwić o to że jakimś cudem zostanie ona zniszczona.

Stacje kosmiczne dzięki bardzo ważnej możliwości którą jest produkcja nowych jednostek są jednymi z najważniejszych obiektów w grze.

Poza tym że są one czymś w rodzaju checkpointu, pełnią inne ważne funkcje, którymi są między innymi:

  • Opuszczona stacja.png

    Opuszczona, nieaktywowana stacja

    możliwość gromadzenia surowców
  • wcześniej wspomniana produkcja jednostek
  • obrona okolicy w której się znajdują
  • zapewnienie schronienia

To wszystko dzięki komponentom z których są zbudowane. Większość ze stacji posiada działa dalekozasięgowe, fabryki, generatory tarcz oraz ładownie pełniące funkcję magazynów na surowiec.

Na mapie świata stacje oznaczone są jako zielony romb (tzw. kopnięty kwadrat) <span style="color: #00DD46; font-size: 28px;">♢</span>. Poza zielonymi można spotkać także niebieskie <span style="color: #00BBFF; font-size: 28px; line-height: 14px;">♢</span>, które również oznaczają stacje kosmiczne, lecz opuszczone lub zniszczone. Podlatując w ich pobliże oznaczone niebieskim polem, można je reaktywować.

Funkcjonowanie stacji Edytuj

Stacja Kosmiczna 2.png

Stacja Kosmiczna obcej frakcji

Już w pierwszych minutach można dostrzec, że pierwszym zadaniem które stacja rozpocznie, będzie produkcja małych jednostek. Jednostki te skupią się na patrolowaniu okolicy i zbieraniu oraz dostarczaniu surowca, który jest niezbędny do budowy nowych, większych i silniejszych statków. Na tym samym skupić powinien się gracz.

Aby przekazać zgromadzone surowce wystarczy podlecieć w pobliże stacji. W zamian za nie gracz otrzyma kredyty, które wydane mogą być na rekrutację innych statków lub odblokowanie nowych komponentów.

Stacja Kosmiczna jako checkpoint Edytuj

Za każdym razem gdy statek gracza ulegnie zniszczeniu, pojawi się on ponownie w najbliższej stacji.

Mobilna stacja Edytuj

Mobilna stacja, a właściwie Mobilna Jednostka Produkcyjna to statek wyposażony w fabrykę. Posiada on dokładnie takie same cechy jak stacja, włącznie z funkcją checkpointu. Niestety większość mobilnych fabryk posiada znacznie mniejsze ładownie, przez co w późniejszych etapach gry przekazanie od razu całości zebranego surowca może nie być możliwe. (Trzeba będzie poczekać, aż stacja zużyje surowiec na produkcję statków).

Własne stacje Edytuj

Posiadając odpowiednio dużo Ship Points oraz statek z zamontowaną fabryką możemy zaprojektować i wyprodukować własne stacje kosmiczne lub mobilne jednostki produkcyjne. Będą one posiadać takie same cechy jak normalna stacja kosmiczna.

Własne stacje mogą być niezwykle pomocne w przejmowaniu kontroli nad nowymi sektorami, utrzymaniu nad nimi kontroli oraz jako miejsce odrodzenia (checkpoint).

Więcej z Fandomu

Losowa wiki